CEM ÖZÜAK

Cem Özüak – Özgeçmiş

Bugüne kadar verdiği eğitim ve seminerlerde binlerce kişiye ulaşan Cem Özüak, 1978 yılında İstanbul’da dünyaya gelmiştir. Uluslararası ICF Coach(House of Human), Nefes Koçluğu ve Öğrenci Koçluğu belgelerine sahiptir. Eğiticinin eğitimleri de dahil olmak üzere pek çok kurumdan çeşitli eğitimler almıştır.

Eğitim hayatında sırasıyla;

 

  • Kartal Endüstri Meslek Lisesi Elektronik Bölümü’nden 1995 yılında mezun olmuştur.

 

  • 1998 yılında Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Fotoğraf Bölümü’nden mezun olmuştur.

 

  • 2002 yılında Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi İktisat Bölümü’nden mezun oldu.

 

  • 2011 yılında Marmara Üniversitesi Halkla İlişkiler Ana Bilim Dalı Kişiler Arası İletişim Bölümü’nde yüksek lisansını tamamladı. Yüksek lisans tezi, “Kitle İletişim Araçlarıyla Propaganda Teknikleri” dir. 

 

  • 2019-   İstanbul Gedik Üniversitesi SBE İşletme Doktora (PhD) tez konusu: “Online Alışveriş Modellerinde Tüketici Deneyimi, Güven, Risk ve Beklentiler Arasındaki İlişkilerde Farklı Kuşakların ve Dijital kimliklerin Rolü” devam etmektedir.  

 

  • 2006 SPK Takas ve Operasyon İşlemleri Lisansı

İş hayatına 2001 yılında Yaşar Holding’te pazarlama uzmanı olarak başladı ve 2 yıl bu görevde çalıştı. 

2004 yılında askerlik sonrası girdiği Türkiye İş Bankası’nda 8 yıl boyunca internet bankacılığı, alternatif bankacılık kanalları, nakit yönetimine kadar geniş bir skalada bankacılık tecrübesi edindi. 

2012 yılında iletişim bilimleri ve farkındalık alanlarındaki çalışmaları profesyonel hayatında ön plana çıkınca tam zamanlı olarak eğitmenlik ve danışmanlık yapmaya başladı.

2013 yılında Vodafone – İşkur ortaklı bir insan kaynakları projesinin Türkiye yöneticiliğini yaptı. Bu projede Vodafone’un ihtiyaç duyduğu kurumsal satış kanalı müşteri temsilcilerinin seçilmesi, eğitimlerinin verilmesi ve ardından işe yerleştirilmelerini sağlayan tüm süreci yönetti.

2015 yılından beri Okan Üniversitesi’nde sağlık iletişimi alanında öğretim görevlisi olarak iletişim dersleri vermektedir. Aynı üniversitede sağlık iletişimi yanı sıra, etkili ve güzel konuşma, sağlık ürünlerinde pazarlama, girişimcilik dersleri de vermektedir.

Harp Akademileri, Kurmay Subay Yetiştirme Programında dönemsel olarak iletişim ve algı yönetimi dersleri vermiştir.

2010 yılından beri İndigo Dergisi’nde yazarlık yapmaktadır. İletişim ve farkındalık alanlarında yazıları yayınlanmaktadır. 

2015 yılında 23 üniversite, 17 kulüp işbirliğiyle düzenlenen Türkiye İnovasyon Zirvesi’nde “YILIN EN İNOVATİF İLETİŞİM EĞİTMENİ” seçildi.

Adalet Bakanlığı akreditasonlu Arabuluculuk ve Uzlaştırmacılık eğitmenidir.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na bağlı departmanlarda satış, mağazacılık, çağrı merkezi ve insan kaynakları alanlarında “uzman eğitmen” unvanıyla dersler verdi. 

Kurumlara, üniversitelere ve açık gruplara seminerler ve eğitimler vermektedir. 

Eğitimini verdiği konular:

Etkili iletişim teknikleri, sağlık iletişimi, siyaset iletişimi, farkındalık atölyesi, girişimcilik, raporlama teknikleri, telefonda iletişim, protokol kuralları, çağrı merkezi eğitimi, insan tanıma sanatı, ikna ve müzakere, algı yönetimi, liderlik, yönetim becerileri, zaman yönetimi, satış teknikleri, beden dili, öfke ve stres yönetimi, takım çalışması, motivasyon, problem çözme ve karar verme, kurum kültürü ve biz bilinci, eğiticinin eğitimi, sunum teknikleri, müşteri ilişkileri, müşteri deneyimi yönetimi, zor insanlarla başa çıkma, mülakat teknikleri, çatışma yönetimi

 

Bugüne kadar yayınlanmış eserleri şunlardır:

  • Zihin Yalanları / Destek Yayınları 2018
  • Metropol Dervişi / Destek Yayınları 2016
  • Temel Optisyenlik / Güneş Tıp Kitabevi 2016 (Onur Yarar ve Erdoğan Özdemir editörlüğünde ortak kitap)

Bilimsel Bildiri ve Makaleleri:

  • Yapay Zekanın Karar Verme Dinamiklerine Etkisi
  • Ahilik bağlamında Türkiye ve Hollanda Tarımının Karşılaştırılması

 

Cem Özüak’ın konuk olduğu bazı programlar ve eğitimlerinden kesitler:

https://www.youtube.com/watch?v=sXQldTMd8tw&t=2s 

https://www.youtube.com/watch?v=MjLVJ-J1vLc

https://www.youtube.com/watch?v=baORIF8zpF4

https://www.youtube.com/watch?v=pLY2lVrdOZo

 

EĞİTİM ve DANIŞMANLIK YAPTIĞI KURUMLAR:

  • Harp Akademileri Komutanlığı 
  • YÖK – Yüksek Öğretim Kurulu
  • Milli Savunma Bakanlığı Savunma Teknolojileri Merkezi(SATEM)  
  • Orman ve Su İşleri Bakanlığı
  • Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü
  • Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü
  • Türkiye Barolar Birliği 
  • Boğaziçi Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulübü
  • İstanbul Gedik Üniversitesi – S.E.M. (Uzlaştırmacı Eğitimleri)
  • Unvan Kursları(Hasta Bakım Hizmetleri, Hasta Kayıt Kabul İşlemleri)
  • Sunexpress Havacılık A.Ş.
  • Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü
  • Alarko Grubu MBA Programı (İkna Mühendisliği),
  • Koç Üniversitesi (Telefonda Etkili İletişim, Öfke ve Stres Yönetimi)
  • İstek Vakfı Okulları
  • Yeditepe Üniversitesi
  • İstanbul Teknik Üniversitesi GVO (Etkili iletişim, Telefonda İletişim, Yönetici Asistanlığı, Motivasyon Eğitimleri)
  • Marmara Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (Müşteri Deneyimi Yönetimi)
  • İstanbul Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (Satış ve Pazarlama Teknikleri)
  • PERYÖN (İkna Mühendisliği ve Algı Yönetimi)
  • yemeksepeti.com (Etkili İletişim ve Stres Yönetimi)
  • Vestel A.Ş. (İkna Mühendisliği ve Algı Yönetimi)
  • TEMSA Otomotiv
  • Unilever(Etkili İletişim Eğitimi)
  • Samsung Akademi
  • PMI (Project Management Enstitute)
  • Doğa Okulları
  • Moda Hilton Double Tree (Etkili İletişim Eğitimi)
  • Filli Boya – Betek Boya (Farkındalık Kampı)
  • Piri Reis Üniversitesi (Satış ve İkna Teknikleri)
  • Vodafone (Kurumsal Satış Kanalı Müşteri Temsilcisi Eğitimi)
  • 1001 Proje Grup (Yönetici Asistanlığı ve İnsan Kaynakları Eğitimi)
  • Turkcell – Şengüller GSM (Satış Temsilcisi Eğitimi)
  • Cemil Copy (Yöneticilik ve Liderlik)
  • Beyoğlu Belediyesi (Etkili İletişim Eğitimi)
  • Ataşehir Belediyesi (Telefonda İletişim Eğitimi)
  • Pierre Cardin (Satış Temsilcisi Eğitimi)
  • Avea Eğitim Uzmanlarına İkna Mühendisliği Eğitimi
  • US Polo (Satış Temsilcisi Eğitimi)
  • Avantgarde Hotel (Beden Dili ve Sözel İletişim)
  • Mejor Costa Hotel – Bodrum (Müşteri Odaklı İletişim)
  • Balıkesir Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Bölümü (Motivasyon Eğitimi)
  • Bağcılar Devlet Hastanesi (Hasta ve Hasta Yakınıyla İletişim)
  • Yalova Üniversitesi İşletme Fakültesi
  • Afyon Kocatepe Üniversitesi(Motivasyon ve İletişim)
  • BEDAŞ (Çağrı Merkezi-Müşteri Odaklı İletişim)
  • Özel Sivas Diyaliz Merkezi(İnsan Kaynakları Yönetimi Eğitimi)
  • Türk Kızılayı (Çağrı Merkezi-Etkili İletişim Eğitimi)
  • Kırklareli 112 Acil Servis Departmanı (Bioritm ve Motivasyon Eğitimi)
  • Kırklareli Emniyet Müdürlüğü (Öfke ve Stres Yönetimi Eğitimi)
  • Lüleburgaz Emniyet Müdürlüğü (Öfke ve Stres Yönetimi Eğitimi)
  • Babaeski Emniyet Müdürlüğü (Öfke ve Stres Yönetimi Eğitimi)
  • Trakya Kalkınma Ajansı
  • Atasun Optik (Satış Temsilcisi Eğitimi)
  • Kadıköy Lions Kulübü (Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme)
  • Cacharel (Satış Temsilcisi Eğitimi)
  • Nefes Akademisi (Neoglance Yaşam Koçluğu)
  • Karacan Akademi (Çağrı Merkezi Eğitimi)
  • Data Plus Eğitim Akademisi (Yönetici Asistanlığı ve Perakende Satış Eğitimleri)
  • Uşak Ticaret ve Sanayi Odası (İkna Farkındalığı)
  • E.C.A. Grubu – Elginkan Vakfı (İkna Farkındalığı, İnsan Kaynakları Yönetimi, Satış Teknikleri)
  • Open Up Call (Çağrı Merkezi Eğitimi)
  • Okan Üniversitesi Tıbbi Sekreteterlik ve Dökümantasyon Bölümü
  • Şanlıurfa Barosu (İkna Mühendisliği)
  • Sakarya Elektrik Dağıtım A.Ş. (Kurum Kültürü)
  • AKÇEZ (Motivasyon ve Başarı)
  • Denizli Devlet Hastanesi (Hasta ve Hasta Yakını İletişimi) 
  • İzmit Devlet Hastanesi (Mobbing ve Tükenmişlik Sendromu)
  • Fethiye Deniz Ticaret Odası (Etkili İletişim)
  • SEKA Devlet Hastanesi (Mobbing ve Tükenmişlik Sendromu)
  • İzmit Belediyesi ( Başarı ve Motivasyon)
  • Kariyer Net (ikna mühendisliği)
  • Gittigidiyor.com (Zaman Yönetimi, takım çalışması)
  • Sındırgı Belediyesi (Genel iletişim eğitimi)
  • Emendere Termal Resort Hotel (Satış Teknikleri, İkna ve İletişim Yönetimi)
  • TE Yapı(Genel iletişim eğitimi)
  • Sındırgı Jeotermal A.Ş. (Genel iletişim eğitimi)
  • Doğtaş ve Kelebek Mobilya Azerbaycan Grubu (Satış Yönetimi Eğitimi)
  • Yılmaz TR Makina A.Ş. (Zaman Yönetimi)
  • Atlas Optik (Takım çalışması ve motivasyon)
  • Safir Optik (Takım çalışması ve motivasyon)
  • Çetin Optik (Takım çalışması ve motivasyon)
  • Tümaş Mermer A.Ş. (İkna Mühendisliği ve Algı Yönetimi)
  • EDF Hukuk Bürosu (İletişim Eğitimi)
  • Çalık Holding (İkna Mühendisliği ve Algı Yönetimi)
  • Türkiye İstatistik Kurumu Kocaeli Böl. Müd. (Kurum Kültürü)
  • Greif Tekstil A.Ş. (İletişim Eğitimi)
  • Gelişim Platformu (İkna Mühendisliği ve Algı Yönetimi)
  • Bursa İhracatçılar Birliği (İletişim ve İkna Eğitimi)
  • Malatya Belediyesi – Esenlik A.Ş. ( İletişim, satış ve ikna eğitimleri)
  • Malatya Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi-Maski (Kurum Kültürü)
  • Cici Süt A.Ş. (Takım çalışması)
  • Tibet Gıda ve Temizlik A.Ş. (Etkili Çatışma Yönetimi)
  • Turkuvaz Medya Grubu (Etkili İletişim, Öfke ve Stres Yönetimi)
  • VEPA Grup – New Balance
  • Kocaeli Defterdarlığı(Etkili İletişim)
  • Van Büyükşehir Belediyesi(Müşteri İlişkileri ve İletişim
  • Adıyaman Gerger İlçe Kaymakamlığı
  • Elips Sağlık Ürünleri A.Ş. (Etkili İletişim ve Takım Çalışması)
  • Set Medikal(İkna ve Müzakere Teknikleri)
  • Karadeniz Ereğli Ticaret ve Sanayi Odası(Öfke ve Stres Yönetimi)
  • SEKA Kağıt Spor Kulübü(Motivasyon)
  • Derince Eğitim ve Araştırma Hastanesi(Hasta İletişimi, Öfke ve Stres Yönetimi)
  • GALSAN A.Ş.(Etkili İletişim, Sunum Teknikleri)
  • Seyran Pastaneleri(İletişim ve Satış eğitimi)
  • Adalet Bakanlığı – İzmir Denetimli Serbestlik Müdürlüğü
  • Farmasi A.Ş.(Motivasyon Semineri)
  • Sultanbeyli Belediyesi (Zabıta personeline vatandaşla iletişim eğitimi)
  • Gemlik Belediyesi(İletişim ve Motivasyon)
  • İMMİB
  • Tek Süt ve Süt Ürünleri (İleri Satış Teknikleri ve Müşteri İlişkileri)
  • Boğaziçi Diyaliz Merkezi (İletişim, Öfke ve Stres Yönetimi)
  • Acıbadem Sigorta (İkna Mühendisliği ve Algı Yönetimi)
  • Şık Makas / Cross Jeans (İkna Mühendisliği ve Algı Yönetimi)
  • Hacettepe Üniversitesi İktisat Fakültesi (Etkili iletişim ve problem çözme)
  • Sultan Abdülhamit Han Eğitim ve Araştırma Hastanesi
  • Intertech Bilgi İşlem A.Ş. (Denizbank Yazılım Geliştirme İştiraki)
  • Teknokon A.Ş.
  • Körfez Belediyesi Zabıta Müdürlüğü
  • Miroplast (Ukrayna – Dnipropetrovsk)
  • KOSGEB
  • Pronet Güvenlik Sistemleri
  • Kocaeli İl Sağlık Müdürlüğü(Hasta iletişimi, Öfke ve Stres Yönetimi)
  • Öykü Lojistik
  • PİMSA Otomotiv
  • Altın Cüzdan A.Ş.
  • Ağrı Belediyesi (İletişim ve Vatandaş İlişkileri Eğitimi)
  • Tatbak Gıda AŞ. (Liderlik ve Uygulamalı İkna Eğitimi)
  • Acarlar ACR Otomotiv Kiralama A.Ş. (Müşteri Odaklı İletişim ve Satış Eğitimi)  
  • Samsun Yurt Savunma A.Ş. (Takım çalışması ve Liderlik Eğitimi)
  • Özel Avrasya Hastanesi (Etkili İletişim ve Motivasyon)
  • TSK Sivil Memurlar Sendikası(İkna ve Algı Yönetimi)
  • Nwork International A.Ş.(İkna ve Algı Yönetimi)
  • WOLKSWAGEN ACR Sigorta
  • AKÇELİK A.Ş.